Listing 1 - 10 of 41 << page
of 5
>>
Sort by

Dissertation
Combining Electrical Resistivity Tomography (ERT) with a new triple-probe heat pulse method (sapflow+) to establish wood water content patterns in living trees
Authors: ---
Year: 2013

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Resisting Education: A Cross-National Study on Systems and School Effects
Authors: ---
ISBN: 3030042278 303004226X Year: 2019 Publisher: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Springer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book focuses on how school-level features affect student resistance to education from a comparative angle, taking into account cross-national differences. All over the world, policy makers, school administrators, teachers, and parents are dealing with students who resist education. Resisting school might ultimately lead to unqualified dropout, and it is therefore crucial to understand what triggers resistance in students. The book uses the ISCY data set to study multilevel questions in detail. It does so based on the view that system effects and school effects intertwine: system-level policy measures affect student outcomes in part by shaping school-level features, and school effects may differ according to certain system-level features. We start from an overarching theoretical framework that ties the various city-specific insights together, and contains empirical studies from Barcelona, Bergen, Ghent, Montréal Reykjavik, Sacramento, and Turku. It shows that, in all countries, the act of resisting school is more likely to occur among the socio-economically disadvantaged, and those in the most disadvantaged schools. However, educational system features, including tracking, free school choice, and school autonomy, are important driving factors of the differences between schools. As such, systems have the tools to curb between-school differences in resistance. Previous research turns resistance into a problem of individual students. However, if school or system features engender resistance to school, policy initiatives directed at individual students may solve the problem only partially.


Dissertation
Disengagement-, continuiteits- en activiteitstheorie : de relatie tussen activiteitsgraad en levensvoldoening bij jonggepensioneerden: een empirisch onderzoek
Authors: ---
Year: 1993

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Zo de school, zo de slaagkans? Academische cultuur als verklaring voor schoolverschillen in falen van leerlingen in het secundair onderwijs
Authors: ---
Year: 2002

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Onderwijs onderweg in de immigratiesamenleving.
Authors: ---
Year: 2006 Publisher: Gent : Academia Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de discussie over de multiculturele samenleving wordt het belang van het onderwijs als voorwaarde voor volwaardig burgerschap meer dan ooit gepropageerd. Ondanks de vele inspanningen blijft het Vlaamse onderwijs worstelen met de vraag hoe het beter zou kunnen omgaan met sociale en culturele ongelijkheid. Het is één van de grote pijnpunten dat de democratisering van het onderwijs aan de etnische minderheden lijkt voorbij te gaan. Het debat hierover blijft echter vaak in algemeenheden steken of laat gepolariseerde ideologisch gekleurde stellingnamen zien. Om dit te overstijgen moet de discussie over beleidsvorming gevoed worden door wetenschappelijke feitenkennis en argumenten. Dit boek wil op dit punt een bijdrage leveren. De Stichting Gerrit Kreveld heeft het thema onderwijs in de immigratiesamenleving ter harte genomen en hieromtrent mensen met expertise samengebracht onder meer in een colloquium, in rondetafelgesprekken en in deze publicatie. De onderzoekers uit verschillende vakgebieden die in het boek aan het woord zijn, werpen een licht op de huidige stand van het wetenschappelijk onderzoek over allochtonen en diversiteit in het Vlaamse onderwijs. De volgende facetten komen aan bod: doorstroom en uitstroom van allochtone leerlingen, deelname aan levenslang en levensbreed leren, het vraagstuk van etnische segregatie, juridische kwesties inzake instroom en spreiding van leerlingen, de relatie tussen taal en achterstandbestrijding, leerlingenparticipatie, comprehensief secundair onderwijs en meertalig onderwijs. Het boek richt zich tot alle onderwijsbetrokkenen: onderzoekers, beleidsverantwoordelijken, terreindeskundigen in het onderwijsveld en de ruime diversiteitsector.


Digital
Resisting Education: A Cross-National Study on Systems and School Effects
Authors: ---
ISBN: 9783030042271 Year: 2019 Publisher: Cham Springer International Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book focuses on how school-level features affect student resistance to education from a comparative angle, taking into account cross-national differences. All over the world, policy makers, school administrators, teachers, and parents are dealing with students who resist education. Resisting school might ultimately lead to unqualified dropout, and it is therefore crucial to understand what triggers resistance in students. The book uses the ISCY data set to study multilevel questions in detail. It does so based on the view that system effects and school effects intertwine: system-level policy measures affect student outcomes in part by shaping school-level features, and school effects may differ according to certain system-level features. We start from an overarching theoretical framework that ties the various city-specific insights together, and contains empirical studies from Barcelona, Bergen, Ghent, Montréal Reykjavik, Sacramento, and Turku. It shows that, in all countries, the act of resisting school is more likely to occur among the socio-economically disadvantaged, and those in the most disadvantaged schools. However, educational system features, including tracking, free school choice, and school autonomy, are important driving factors of the differences between schools. As such, systems have the tools to curb between-school differences in resistance. Previous research turns resistance into a problem of individual students. However, if school or system features engender resistance to school, policy initiatives directed at individual students may solve the problem only partially.


Book
Zichtbaarheid- en discriminatiemanagement bij holebi-jongeren
Authors: --- ---
ISBN: 9789077271317 Year: 2010 Publisher: Antwerpen Steunpunt Gelijkekansenbeleid

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
De relationele, seksuele en genderbeeldvorming, en de relationele, seksuele en genderervaringen van jongeren in contexten met een verschillende geslachtscompositie : een verkennende kwantitatieve analyse in scholen, rekening houdend met sociodemografische en gezinskenmerken
Authors: ---
Year: 2019 Publisher: Gent Cudos UGent

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze opdracht is een verkennend kwantitatief onderzoek naar verbanden tussen enerzijds de gendercompositie van contexten (vnl. schoolcontext) waarin jongeren van 12-18 jaar vertoeven, rekening houdend met gezinskenmerken, SES, herkomst, en anderzijds hun relationele, seksuele en genderbeeldvorming en de relationele, seksuele en genderervaringen. Dit op basis van analyses van gegevens uit bestaande wetenschappelijke databronnen die door de opdrachtnemer raadpleegbaar zijn Het betreft hier wetenschappelijke data die geen eigendom van de opdrachtgever zijn.

Keywords


Book
Resisting Education : A Cross-National Study on Systems and School Effects
Authors: ---
ISBN: 9783030042264 Year: 2019 Publisher: Cham : Springer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book focuses on how school-level features affect student resistance to education from a comparative angle, taking into account cross-national differences. All over the world, policy makers, school administrators, teachers, and parents are dealing with students who resist education. Resisting school might ultimately lead to unqualified dropout, and it is therefore crucial to understand what triggers resistance in students. The book uses the ISCY data set to study multilevel questions in detail. It does so based on the view that system effects and school effects intertwine: system-level policy measures affect student outcomes in part by shaping school-level features, and school effects may differ according to certain system-level features. We start from an overarching theoretical framework that ties the various city-specific insights together, and contains empirical studies from Barcelona, Bergen, Ghent, Montréal Reykjavik, Sacramento, and Turku. It shows that, in all countries, the act of resisting school is more likely to occur among the socio-economically disadvantaged, and those in the most disadvantaged schools. However, educational system features, including tracking, free school choice, and school autonomy, are important driving factors of the differences between schools. As such, systems have the tools to curb between-school differences in resistance. Previous research turns resistance into a problem of individual students. However, if school or system features engender resistance to school, policy initiatives directed at individual students may solve the problem only partially.


Book
Sociologen over onderwijs : inzichten, praktijken en kritieken.
Authors: --- ---
ISBN: 9789044134490 9044134493 Year: 2016 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek biedt sociologische beschouwingen over het onderwijs. Een dertigtal gerenommeerde onderwijswetenschappers presenteert een breed scala aan inzichten en maakt duidelijk dat een sociologische kijk op onderwijs een vruchtbare en onmisbare aanvulling vormt op allerlei andere perspectieven.Daarmee is het boek een aanrader voor iedereen die betrokken is bij onderwijs, van de student die wat verder gevorderd is , tot onderwijsprofessionals die zich willen verdiepen in de maatschappelijke betekenis van hun werk. Ook wie beroepshalve bezig is met de inrichting van onderwijs (directeur, bestuurder, beleidsbeïnvloeder, ambtenaar, politicus) doet er goed aan dit boek te lezen. De inzichten blijken opvallend goed bruikbaar in de analyse van de complexiteit waar het moderne onderwijsstelsel zich voor gesteld ziet. Zowel de situatie in Nederland als in Vlaanderen wordt daarbij in beeld gebracht. (Bron: flapteks)

Listing 1 - 10 of 41 << page
of 5
>>
Sort by